Ви відкриваєте браузер, вводите свій запит і переходите на красивий, зрозумілий сайт. Однак гарний результат — спільна робота багатьох фахівців. Вони ретельно працюють над кожною деталлю: дизайном, текстом, зображеннями, базами даних, поведінкою елементів.

Робота front-end розробника полягає у тому, щоби статична картинка та незрозумілі бази даних перетворилися на красивий сервіс, зручний для юзера.

З чого починається front-end розробка

Її перше завдання — створити html-верстку під макет дизайну. Іншими словами, зробити елементи дизайну клікабельними. Однак без актуальних даних, які додає back-end розробник, ці кнопки не мають жодного сенсу.

Заклавши початкову структуру, отримуємо актуальну інформацію, яка теоретично зможе відповідати потребам користувача. Однак практично виглядає це не дуже круто. По суті, це лише набір символів і картинок, скинутих в одну купу. Що з цим робити? Стилізувати!

Щоби було гарно — додаємо стилі

Цю роботу також виконує front-end. За допомогою CSS (Cascading Style Sheets) він робить так, аби незрозумілий набір картинок і тексту виглядав класно.

З доданими стилями текст стає відформатованим, а картинки — стилізованими під дизайн веб-ресурсу (задається потрібний колір, форма, шрифти тощо).

Ви відкриваєте браузер, вводите свій запит і переходите на красивий, зрозумілий сайт. Однак гарний результат — спільна робота багатьох фахівців. Вони ретельно працюють над кожною деталлю: дизайном, текстом, зображеннями, базами даних, поведінкою елементів.

Красиво, але не працює. Налаштовуємо функціонал сайту

Аби працювали усі кнопки, форми, слайдери, front-end розробник додає до сайту функціонал за допомогою Javascript.

Завдяки цій мові програмування усі динамічні елементи сайту правильно працюють у браузері клієнта. Коли юзер тиснутиме на кнопку, вона реагуватиме на це і виконуватиме запрограмовані дії (наприклад, гортатиме слайди чи відкриватиме форму).

Важливі нюанси, або Що робить front-end

  • Responsive web design. Використовують, щоби готовий веб-ресурс гарно виглядав на будь-якому пристрої (комп'ютері, телефоні, планшеті). Тож якщо ви бачите, що на вашому екрані сайт виглядає криво, — це недопрацювання front-end розробника.
  • Коректність роботи форм. Погодьтеся, коли ви заповнюєте важливу форму (наприклад, оплачуєте щось), а вона погано працює — це дратує. Якщо користувач необережно клацнув мишкою кілька разів, оплата може стягнутися навіть повторно. Тож не дивно, що їх роботу перевіряють не один раз перед запуском проекту.
  • Веб-доступність (Accessibility). Крім видимої верстки, front-end розробник створює окремі атрибути, які полегшують використання ресурсу людям з особливими потребами. Наприклад, збільшені елементи, озвучення тексту чи прописаний шрифт Брайля, — все це можна ввімкнути за необхідності.

Хочете, щоб ваш сайт виглядав красиво та працював правильно? Розробимо веб-ресурс, який відповідатиме усім вимогам. Зателефонуйте нам, і команда COI створить найвдалішу стратегію для просування вашого бізнесу!

Зацініть наш блог
UX-помилки, що з’їдають прибуток інтернет-магазину
У сфері e-commerce користувацький досвід (UX) напряму впливає на фінансові показники. UX — це не лише про візуальну привабливість сайту, а й про зручність, швидкість та логіку взаємодії користувача з інтернет-магазином. На українському ринку, де конкуренція між онлайн-продавцями зростає щодня, навіть незначні UX-помилки інтернет-магазину можуть коштувати втрачених клієнтів і недоотриманого прибутку. UX аудит e-commerce — це комплексне дослідження сайту, яке дозволяє виявити слабкі місця в навігації, структурі, швидкості завантаження та елементах конверсії. Без такої перевірки бізнес часто не бачить очевидних помилок юзабіліті сайтів, які заважають покупцю завершити замовлення. Варто пам’ятати, що оптимізація UX інтернет-магазину — це не разова дія, а безперервний процес. Вона включає аналіз поведінки користувачів, тестування різних варіантів дизайну та впровадження рішень, що підвищують зручність та швидкість покупки. Саме завдяки такому підходу можна відповісти на головне питання будь-якого онлайн-бізнесу: як підвищити конверсію магазину без зайвих витрат на рекламу та залучення нових відвідувачів. Розуміння та своєчасне усунення UX-помилок — це інвестиція, яка швидко окупається у вигляді зростання продажів, лояльності клієнтів та стабільного прибутку.
Переглянути
Всі публікації
Екскурсія закінчена. Тепер нумо до роботи !
Заповніть форму і пристебніться — далі поведемо ми!
Заповнити форму