Робота над картою ЦА ДДР була непростим викликом. Складність проєкту полягає в тому, що глобальна ціль «забезпечити дітей можливістю динамічно змінювати позу в школах України» розбивається відразу на велику кількість підцілей, для кожної з яких своя ЦА (які мало перетинаються між собою). У результаті ми розробили 12 аватарів, які покривають більшість осіб, що приймають рішення та здатні просунути ДДР до глобальної цілі тими чи іншими інструментами.
Оскільки карта ЦА вийшла доволі широкою, то і стратегія мала одночасно якісно працювати у різних напрямках. Водночас усі ці напрямки є однаково важливими. Батьки не сприйматимуть ініціативу позитивно, якщо будуть про неї недостатньо проінформовані. Школи не подаватимуть заявок на впровадження, якщо вчителі не будуть зацікавленими, а умови — піднімними. Чиновники не поспішатимуть допомагати, якщо проєкт не здаватиметься їм репутаційно вигідним, а суспільство не даватиме на нього запит. Меценати не фінансуватимуть закупку столів для стояння, якщо цінність ініціативи для громади не буде достатньо прозоро висвітлена, зокрема й медійно. Поряд з цим важливо було чітко розділити проєкт на етапи та інструменти, оптимально розподілити між ними витрати, та й загалом мінімізувати їх, оскільки проєкт некомерційний.
В розробці прототипу ми враховували широкий діапазон аватарів ЦА. Необхідно було розробити структури сторінок та блоків, які дали б очевидний користувацький досвід для вчителів, чиновників та батьків, не надто дотичних до ІТ-сфери, але щоб водночас сайт виглядав сучасно та достойно в очах представників ІТ-спільноти, які є «гарячим» сегментом ЦА завдяки популярності столів для стояння в роботі.
Для сайту ми використали фірмову стилістику проєкту, передбачили розділи та блоки як для використання «на вже», так і «на виріст». Архітектура сайту закладена в такий спосіб, що згодом, з розвитком проєкту ми зможемо допрацьовувати додатковий функціонал, розширювати список розділів тощо. Сайт вантажиться швидко та може бути масштабованим під високе навантаження за потреби.
Основна фінансова ціль проєкту — залучення максимальної кількості меценатських коштів задля забезпечення якомога більшої кількості шкіл партами для стояння. Проте окрім переговорів щодо крупних внесків є також і можливість мікрофінансування, яку не варто упускати. Тому була розроблена сторінка “Внесок” через яку кожен бажаючий може підтримати фінансово проєкт бідь-якою сумою. Внесок можна зробити з України чи з-за кордону, анонімно, чи ні, можна підтримати проєкт загалом або цільово профінансувати закупку столів для стояння у конкрентій школі. Таким чином випускники можуть підтримати саме свій навчальний заклад, а батьки — посприяти обладнанню столами для стояння школи, де навчається їхня дитина. Також є можливість отримати фінансову звітність для контролю за використанням коштів.
Оскільки у суспільства виникає чимало запитань щодо проєкту, було вирішено розробити телеграм-бота з можливістю у автоматичному режимі отримати відповіді на типові запитання. За його допомогою можна дізнатися більше про проєкт для кожної з груп учасників — батьків, вчителів, меценатів тощо. Якщо ж потрібного запитання немає у списку — можна залишити запит на ручну відповідь від координаторів проєкту. Часті запитання аналізуються та можуть доповнюватися до бази відповідей бота, таким чином, спрощуючи інформуваня та зменшуючи потребу у людському ресурсі з боку проєкту.
Для популяризації проєкту ми обрали дві найпопулярніші (з огляду на ЦА) соціальні мережі — Instagram та Facebook. Різні сегменти ЦА «сидять» більше в одній або іншій мережі, проте разом ці майданчики покривають більшість аватарів ЦА. У постах ми інформуємо про досягнення проєкту, розповідаємо про переваги, новини, висловлюємо подяки тим, хто долучився до проєкту, та ділимося корисностями для батьків і вчителів.
Для ДДР ми вирішили зосередитися на таргетинговій рекламі, оскільки релевантних запитів під час контекстного пошуку надто мало, а конкуренція відсутня. Тож органічна видача повністю закриває цей напрямок. Рекламні оголошення таргетуємо на різні аудиторії залежно від посилу оголошення та аватарів, для яких воно призначене. Почергово опрацьовуємо різці сегменти ЦА та розширюємо залученість.
Для ДДР важливо доносити інформацію до цільової аудиторії не лише у віртуальному вигляді, а й у фізичному — щоб можна було «потримати в руках». Тому ми пропрацювали дизайн флаєрів, корисних плакатів для батьків та шкіл. Плакати для батьків не містять прямих рекламних чи інформаційних посилів, а є корисними для діток: можна записати розклад, режим дня. Проте використання фірмової стилістики додатково заохочує батьків дізнатися більше про програму та перекликається з візуальними об’єктами матеріалів ДДР, які вони могли бачити в школі чи у соціальних мережах.
Незважаючи на чималий список аватарів ЦА за різним напрямками взаємодії (батьки, директори, вчителі, меценати, держслужбовці), головними “клієнтами” проєкту залишаються дітки. Тому в розробці стікерпаку ми першочергово орієнтувалися на них — щоб їм було весело та цікаво. Проте і про дорослих не забули. Розроблений стікерпак має сподобатися усім без винятку, а використання наклейок у побуті поширюватиме інформацію про проєкт.
Для вигідного висвітлення програми під час різноманітних заходів ми оформили презентацію для «Дамо дітям рухатись». Вона виконана у фірмовій стилістиці та включає ключові аргументи на користь динамічної зміни пози, статистичні дані, цікаві приклади, прогнози щодо впливу навчання за програмою на здоров'я дітей тощо.