• Укр
  • Eng
+38 (097) 791-33-70

Як бізнесу підготуватися до розробки сайту?

Отже, ви визначилися  —  розроблятимете сайт. У цій статті розглянемо основні підготовчі кроки, на які варто звернути увагу, перш ніж обирати підрядника для такої важливої роботи. 

Чи є у вас старий сайт?

 

Якщо відповідь ствердна, насамперед подбайте про доступи до аналітики, історії замовлень тощо  —  всього, що може допомогти розробникам зробити новий сайт суттєво кращим та ефективнішим. 

Карта цільової аудиторії

 

Якщо обрані підрядники не спитають вас про наявність такого документа  —  тікайте чимдуж. Якщо у вас є карта ЦА у будь-якому вигляді  —  чудово. Якщо ні  —  можете замовити її створення (наприклад, у того самого підрядника, якого обрали для розробки сайту) або спробувати попрацювати над нею самостійно. Трохи підказок, як це зробити, читайте тут.

Точки входу

 

Підготуйте список джерел, з яких відвідувачі потраплятимуть на ваш сайт. Вони натиснули на посилання з певним мотивом. Ваш майбутній сайт має бути таким, щоб виправдати більшість цих мотивів. Якщо над розробкою сайту працюватиме команда професійних маркетологів, про таку відповідність вони потурбуються. Але базове розуміння вам для себе варто сформувати. По-перше, ви знаєте своїх клієнтів краще за будь-кого. По-друге, комусь же треба пересвідчитися, що та команда справді професійна. :)

Ціль сайту

 

Наступним кроком визначтеся, чого ви очікуєте від сайту. В ефективного онлайн-ресурсу має бути одна, чітко визначена та влучно показана ціль. Не намагайтеся запхнути на сайт все, та ще й з однаковою пріоритетністю. З цілі відразу буде зрозуміло, який вид сайту вам потрібен. Пройдімося основними пунктами.

  1. Лендінг (посадкова сторінка, лендінг-пейдж, односторінковий сайт). Такий сайт ідеально підходить для продажу одного товару чи послуги. Також такий сайт може часто заміняти сайт-візитівку. Якщо вам нема про що розповісти відвідувачам хоча б на трьох повноцінних сторінках (не включаючи головну та розділ з контактами), варто зупинитися на лендінгу. 
  2. Сайт-вітрина. Може бути як у форматі лендінгу, так і багатосторінковий. На ньому можна продавати товари чи послуги, якщо їх менш як 30 (суб’єктивна думка автора) та якщо за одне замовлення клієнт обирає не більш як одну позицію. Кошик та особистий кабінет на такому сайті відсутні. Під час замовлення клієнт або отримує посилання для онлайн-оплати, або залишає заявку на контакт із менеджером щодо обраної позиції. 
  3. Сайт-візитівка. Репутаційний ресурс, який розповідає про компанію. Доречно для B2B-сфери або компаній, що продають офлайн. Зазвичай містить сторінки “Головна”, “Про нас”, ”Новини”, “Контакти”. Може містити місію компанії, інформацію про команду, послуги чи товари та ціни на них. Часто на таких сайтах формують розділ “Блог”, у якому регулярно публікують експертні статті за напрямом роботи компанії. Якщо вагаєтеся, чи потрібен вам блог, подумайте про те, що його варто наповнювати новими матеріалами хоча б раз на тиждень. Якщо ваш маркетинг не потребує цього розділу, ви не впевнені, чи він вам потрібен, і не можете гарантувати, що зможете регулярно наповнювати блог статтями (писати силами співробітників або замовляти у підрядника), краще відмовитися від такого розділу. Тим паче, що за потреби його зазвичай не проблемно додати згодом. 
  4. Інтернет-магазин. Повноцінний ресурс з особистим кабінетом, кошиком і прибамбасами. Якщо у вас багато товарів й облік складу ведете в 1С або якщо у вас, крім онлайнового, є ще й фізичний магазин, то варто відразу подбати про синхронізацію з 1С. Це дозволить вам не хвилюватися про актуальність залишків в інтернет-магазині, зекономить час, зменшить вплив людського фактора на роботу з клієнтами. Також варто подбати про онлайн-оплату та модулі доставки. Якщо ви плануєте розвивати бізнес і збільшувати обороти продажів, інтернет-магазин має бути максимально автоматизованим. Такий сайт  —  значна інвестиція, тому заздалегідь сплануйте вичавити з нього максимум. На цьому етапі можете вже потроху займатися підготовкою якісних фото та описів товарів. 
  5. Сайт-сервіс. Якщо такий сайт  —  ваш випадок, то ви вже все знаєте самі. Ймовірно, у вас також вже є техзавдання. І ви здогадуєтеся, що під час вибору підрядників вам варто шукати тих, хто має гарну команду програмістів, а не компанії, які працюють тільки на шаблонах.
  6. Сайт-портал. От тільки не потрібно намагатися розробити другий фейсбук і стати мільйонером. :). Портал може знадобитися для проведення онлайн-навчань, спілкування професійної спільноти, створення користувацького контенту тощо. Як і в попередньому випадку, пошук підрядника для роботи тут буде складнішим. 

Айдентика

 

Окрім даних щодо цільової аудиторії, варто підготувати усі можливі матеріали, які стосуються айдентики сайту. Якщо у вас є брендбук  —  чудово. Якщо ні  —  можете зібрати макети чи фото вивісок, візитівок, фірмових бланків тощо. Якщо ж айдентики бренду ще не існує, як і у випадку з картою ЦА, її варто замовити. І так само розгляньте варіант із замовленням розробки брендбука у тієї самої компанії, яка працюватиме над сайтом. 

Назва, торгова марка, домен

 

Якщо у вашого бізнесу немає назви, дивіться розділ про айдентику. Якщо ж є і ви вже якийсь час з нею працюєте, варто подумати про реєстрацію ТМ, якщо ви цього не зробили раніше. Зареєстрована ТМ допоможе захистити ваш бізнес від шахраїв і дасть вам право купити короткий домен (співзвучний з назвою) у зоні UA, що підвищує довіру потенційних клієнтів. Врахуйте, що найкоротший термін реєстрації ТМ  —  3 місяці, а на практиці це задоволення часто розтягується і до двох років. 

Обрати вільний домен можна на сайті провайдерів доменних імен. Наприклад, imena.ua. Якщо вагаєтеся щодо вибору, краще порадьтеся з маркетологом чи вашими підрядниками. 

Бюджет

 

Можливо, дивно бачити такий пункт у списку, проте він продиктований практичним досвідом. Розробка якісного сайту коштує грошей. І, зазвичай, немалих. Якщо зараз у вас немає такого ресурсу, краще відкласти розробку чи оновлення сайту до кращих часів. 

У наступній статті поговоримо про те, на що звертати увагу у виборі підрядника для роботи над сайтом. Якщо ключовим фактором прийняття рішення для вас буде ціна, шанси на успіх не надто високі.