Розробка сайту для медичного центру має свої особливості. Розглянемо їх у статті та визначимося, де краще замовити створення сайту для вашого медичного центру чи клініки та на що варто звернути увагу, аби не обпектися.
Насамперед потрібно визначитися, який саме сайт вам потрібен. Це може бути як лендинг-пейдж чи сайт-візитівка, так і інтернет-магазин у деяких випадках.
Лендинг-пейдж підходить, якщо ваш медичний центр надає невелику кількість однонапрямних послуг. Наприклад, ви робите МРТ-діагностику. В такому разі цілком достатньо буде на односторінковому сайті розповісти про вашу апаратуру, підхід до роботи та вказати ціни на найпопулярніші види МРТ-обстежень (інші можна уточнити за телефоном). Людям, які записуються на таку діагностику, здебільшого байдуже на те, чи дружня у вас команда, які конкретно спеціалісти супроводжуватимуть дослідження та скільки років ви працюєте на ринку. Ключові фактори вибору — локація, ціна, нормальна апаратура, можливість записатися на найближчий час (не чекати 3 місяці в черзі).
Також лендинг може бути проміжною ланкою для новоствореної клініки, коли коштів на сайт-візитку ще нема, напрямки ще розширюються, лікарі ще запрошуються до співпраці. Тут варто домовитися з розробниками, щоб вони заклали в архітектуру односторінкового сайту розширення у майбутньому до багатосторінкового. В такому разі ви не переплачуватимете значною мірою, коли прийде час робити «нормальний» сайт.
Такий сайт є найпоширенішим рішенням і закриває більшість потреб. Тут обов’язковими є розділ «Про нас», фото та коротке резюме лікарів, а також детальний опис напрямків і послуг, які надає центр. Крім цього, варто відразу відкрито показувати прайс.
Якщо прайс у вас довгий, слід якісно його погрупувати, аби пацієнту було зручно знайти потрібну послугу та зорієнтуватися в ціні. Також варто уникати та мінімізувати спеціалізовані медичні терміни, яких більшість пацієнтів не розуміє. Якщо щось можна описати простішими словами — скористайтеся такою можливістю.
Часто пацієнти бажають записатися до конкретного лікаря. В такому разі варто забезпечити їм таку можливість, вказавши інформацію про лікаря, доступні дати та години прийому, ціну. Як показав успішний досвід львівських медичних центрів, цілком допустимо назначати різні ціни на однакові послуги у різних лікарів. «Вища» категорія коштує більше за «нижчу» — це забезпечує рівномірніший запис до обох груп лікарів.
На сайті-візитці для медичної клініки варто також передбачити блог. Він потрібен як для органічного просування у пошукових системах, так і для демонстрації рівня експертності ваших спеціалістів. Врахуйте, що якісні статті для блогу не зможуть написати ні лікар, ні копірайтер самостійно. Лікарю буде складно розбиратися з ключовими словами, унікальністю та метатегами, а копірайтеру бракуватиме медичного підґрунтя, аби написати щось справді цінне й нове, а не вижимку зі статей з інтернету. Оптимальною є схема, коли копірайтер бере у лікаря інтерв’ю, записує відповіді на диктофон, потім розбирає тему та матеріали, готує текст і віддає його на вичитку лікарю (на коректність медичної інформації). Після правок — вичитка редактора. Така схема, як і медичні блоги загалом, добре себе зарекомендувала. Чимало пацієнтів займаються самолікуванням, шукають в інтернеті симптоми та методи лікування. Якщо знайдуть таку інформацію (зрозуміло і якісно подану) саме на вашому сайті — новий пацієнт ваш.
Доволі нова (якщо говорити про якісну реалізацію) і така необхідна можливість записатися на послугу онлайн незабаром стане звичною для сайтів медичних центрів. Тож якщо ви збираєтеся замовляти розробку сайту для клініки, подумайте про таку опцію вже зараз, щоб зекономити кошти. Насамперед така послуга необхідна інтровертам, яким некомфортно здійснювати дзвінки. Серед них і платоспроможна ІТ-дотична аудиторія, і люди, які з певних причин не мають змоги вільно користуватися мобільним для особистих дзвінків протягом робочого дня, або ж сам запис роблять у неробочий час (коли кол-центр не працює, потенційний клієнт втрачається). Через тривалий карантин і дистанційний формат роботи кількість людей, які не бажають зайвий раз телефонувати, ще більше зросла.
Як можна записати людину онлайн на операцію чи процедуру, не проконсультувавши її попередньо? А ніяк. Відкривайте онлайн-запис на базові «вхідні» послуги. Це ті послуги, на які може без проблем записатися «людина з вулиці» — хтось, хто просто проходив повз. Це консультації лікарів, відбілювання чи гігієна зубів, УЗД тощо. Пацієнти нормально сприймуть, якщо навпроти інших послуг побачать щось на кшталт «запис доступний лише після телефонної консультації».
Як вносити графіки, хто має це робити? Швидше за все, у вас вже є (або скоро буде) одна з медичних CRM-систем, в якій працює адміністратор. Насправді сайт може автоматично з нею синхронізуватися. Додаткові налаштування займуть зовсім мало часу. Так само, нормальна система запису може встановлювати взаємодії між послуга-кабінет-лікар та пропонувати пацієнту оптимальний час для запису, при цьому не залишаючи в графіку значних «дірок».
Як уберегтися від масових записів конкурентів? А ніяк. Так само вони можуть масово записуватися телефоном і не факт, що ваші адміністратори вчасно заб’ють на сполох. Нормальною практикою є символічна передоплата за візит. Сегмент цільової аудиторії, який записується онлайн, є активним користувачем інтернет-банкінгів, і за наявності зручної та швидкої системи оплати без проблем проведе часткову передоплату 50-100 грн (як підтвердження своїх намірів).
Окрім запису на послуги та реклами самого медичного центру ви можете також продавати товари на сайті. Для стоматології це пасти, зубні щітки, флоси та інше рекомендоване лікарем «приладдя». Для інших сегментів це можуть бути окуляри, компресійні панчохи, ортопедичні устілки тощо. Можна навіть зробити онлайн-аптеку під парасолькою бренду клініки (але це вже окрема й складна тема).
Магазин чи вітрина? Якщо у вас небагато товарів (до 30), достатньо буде сторінки-вітрини з їхнім описом та можливістю замовити через форму (ідеальний варіант, якщо клієнт замовляє не більше як один артикул за раз) — так економніше.
Якщо ж товарів багато і їхній збут є вагомою часткою вашої бізнес-моделі, то повноцінний інтернет-магазин — те, що треба для вас. Якщо прикріпити до особистого кабінету ще й дані обстежень пацієнта, нагадування про повторні візити тощо, пацієнт залишатиметься вашим вічно (якщо ви не допускатимете серйозних помилок із сервісом, звісно). Про медичну історію детальніше поговоримо нижче.
Сайт медичної клініки з інтернет-магазином — велика та складна розробка. Якщо лендинг чи візитівку сяк-так може зробити більшість підрядників, то для цього варіанту варто обирати людей з досвідом. Не просто розробників, а тих, хто зможе надалі такий сайт просувати та рекламувати.
Якщо запис онлайн та інтернет-магазин для медичного центру — це складно, то медична історія — ще складніше. Основна проблема полягає у безпеці даних. Також складність може виникнути при глибокій синхронізації з медичною CRM-системою. Більшість популярних систем доволі застарілі та негнучкі у синхронізації. Тож якщо ви вирішили йти в ногу з часом та «прив’язати» клієнта до вашого закладу, замість фрілансера-студента варто пошукати компанію з досвідом.
Що дає пацієнту особистий кабінет на сайті? Він може в будь-який момент отримати доступ до своїх обстежень, висновків, графіка процедур. Може отримувати нагадування про необхідність записатися, може оплатити онлайн свій візит.
Що дає клініці особистий кабінет на сайті? Можливість «тримати» пацієнта. Незручно буде проходити одне обстеження в іншій клініці, якщо зараз усі його медичні документи знаходяться в одній точці. Також можна автоматизувати нагадування пацієнту про повторні огляди чи процедури. У разі наявності в клініки інтернет-магазину, можна також робити якісне промо на «теплого» клієнта супутніх товарів.
А що там з безпекою? Якщо у розробників рівні руки, проблем не буде. Проте репутаційні ризики при потенційному витоку медичних персональних даних чималі.
Насамперед зверніть увагу на те, чи в обраного підрядника достатньо досвіду. Сьогодні пацієнти не порівнюють державну клініку з приватною, а порівнюють приватні медзаклади між собою. І перший висновок про якість ваших послуг складатимуть зі знайомства з сайтом. Тому обирайте ретельно, щоб халатно зроблений сайт не наклав образ халатності й на всю клініку.
По-друге, обирайте підрядника, який готовий не лише розробити сайт, а й просувати його. В такому разі відповідальність та якість роботи мусить бути вищою.
По-третє, не женіться за найдешевшим варіантом. Ви ж обираєте для себе професійного лікаря, а не дешевшого. Так само і з розробкою.
Ми в COI маємо значний досвід роботи з медичним сегментом. Це розробка (лендинги, сайти-візитівки, CRM-системи та системи для запису) та просування медичних бізнесів під ключ. Ми знаємо свою справу, не йдемо на компроміси з якістю та працюємо на совість. Хочете поспілкуватися детальніше — заповнюйте форму на сайті, будемо раді допомогти.