Коли потрібен якісний сайт? Дуже хочеться написати «завжди». Але є випадки, коли до цього питання можна поставитися гнучкіше. У цьому блозі розповідаємо, коли сайт необхідний, а коли — ні.

З введенням карантину тенденція масового виходу в онлайн отримала новий виток активності та масові масштаби. На кожному кроці з реклам звучить, що вихід в онлайн, наче чарівна пігулка, вже й зараз врятує кожнісінький бізнес. Та чи справді це так? Чи стане сайт панацеєю саме для вас?

Коли сайт не потрібен взагалі?

Якщо всі ваші продажі ведуться офлайн, а покупці приходять з вулиці, виставок чи рекомендацій, можливо, сайт і не потрібен. Якщо ваша цільова аудиторія не користується інтернетом активно (а якщо й користується, то точно не для пошуку вашого типу товарів), це другий аргумент проти. Якщо у вас сегмент В2В, всі угоди укладаються в умовах особистих зустрічей, а наявність сайту-візитівки ніяк не вплине на вашу позицію у таких переговорах,  —  третє «ні». 

Звісно, ви можете замовити сайт просто як медальку, якій будете тішитися. Але варто пам’ятати, що у вашому випадку відсутність сайту точно є кращим рішенням, ніж наявність неякісної чи несучасної веб-візитівки. А це означає витрати. І за кілька років, коли сайт застаріє, повторні. 

Коли сайт потрібен, але не зараз?

На старті бізнесу, особливо малого, на хороший сайт часто немає коштів. Тоді варто подумати про інші канали продажів. Можна, наприклад, почати з бізнес-сторінок у соціальних мережах. Цей метод дешевший, дозволить отримувати результати вже і зараз, дасть можливість промоніторити ринок і переконатися, що ваш продукт справді потрібен. 

Якщо ви продаєте кінцевим споживачам, вони швидше пробачать вам тимчасову відсутність сайту, ніж наявність негарного, незручного, непридатного для користування ресурсу (шаблони, дешеві рішення). Крім того, якщо працюватимете за альтернативними методами, то зможете краще зрозуміти свого споживача й врахувати його потреби під час розробки сайту, коли зберете необхідний бюджет. 

Коли можна обійтися дешевим сайтом?

Шаблони, сайти своїми руками та син маминої подруги, який багато грає в комп’ютерні ігри, тому зможе розробити вам безкоштовно сайт, — зазвичай невдалі рішення. Проте бувають винятки. 

  1. Якщо ваш споживач невибагливий. Наприклад, ви продаєте кущі троянд бабусям для дачі або комбайни для фермерів. Тут головне, щоб працювала велика кнопка «Замовити» і номер телефону був у полі зору.
  2. Якщо ваш продукт «короткоминучий». Для реклами тренінгів часто використовують конструктори та шаблони. У цьому випадку таке рішення справді виправдане. Звісно, тут також хочеться якості, проте якщо курс одноразовий, то вкладення у хороше технічне рішення може просто не окупитися. 
  3. Ви працюєте в сегменті, в якому без сайту зовсім-зовсім ніяк, але інвестувати в якісну розробку зараз немає змоги. Тоді може бути доцільним не тягнутися до «серединки» на рівні максимально допустимого для вас бюджету, а зробити щось «мінімальне-тимчасове» та за першої нагоди замінити на достойне. 
  4. Ви відкриваєте нову нішу й не маєте даних про її ефективність. Для заміру попиту можна використати шаблонне чи саморобне рішення. Навіть якщо UX такого сайту не зробить вам багато продажів, ви зможете зробити висновки вже з огляду на трафік на сайті. 
  5. Веб-представництво бізнесу потрібне «на вчора», а розробники обіцяють сайт за 3-4 місяці. В такому випадку односторінкова «заглушка» на конструкторі — оптимальне рішення. 

Варто додати, що у вищеперелічених (список не повний) випадках рекомендовано використовувати шаблон або конструктор, а не ілюзію повноцінного сайту за малі гроші. Останній варіант може принести вам чимало проблем. Намагайтеся прозоро обирати дешевий продукт за дешево, а не ведіться на варіанти з дорогим продуктом, але нібито дешево. Пам’ятаємо про мишоловку. Одразу усвідомлено шукайте не сир, а шматок найпростішого черствого хліба.

Коли потрібен якісний сайт?

Дуже хочеться написати «завжди». Але є випадки, коли до цього питання можна поставитися поблажливіше. У цьому розділі розглянемо ті ситуації, коли від якості сайту залежить дуже багато.

  1. Цільова аудиторія — люди ІТ-сфери або близькі до них. Вони мають натреноване око, тому дрібне недопрацювання на сайті може легко відштовхнути такого клієнта.
  2. Цільова аудиторія — молоді люди, підлітки. Вони бачать сайт не в професійному ключі, як у першому випадку, а у світлі досвіду. Це люди, які «народилися з мишкою в руках» і проводять у мережі значну частину свого життя. Якщо технічного недоліку вони можуть і не помітити, то невідповідність трендам — легко!
  3. Ваш продукт чи послуга знаходяться в сегменті «середній+» або вище. Висока ціна має бути підтримана всіма комунікаціями бренду без винятку. І сайт, як обличчя компанії, йде попереду списку. 
  4. Ви надаєте послуги з розробки сайтів. Отакий каламбур на фоні чоботаря без чобіт. На жаль, за роботою над клієнтськими проєктами, веб-студії та рекламні агентства часто не надають достатнього пріоритету роботі над власними ресурсами. А клієнти, перед тим як подивитися навіть найпрекрасніше портфоліо, все-таки спершу стикаються саме з їхнім сайтом. 
  5. Ви продаєте технологічні рішення. Навіть якщо вони далекі від вебу і навіть якщо це залізо. Клієнт не повірить, що ви знаєтеся на тому, що робите, якщо допустили погрішності в розробці власного сайту. 
  6. Ваша сфера роботи пов’язана з дизайном. Знову ж таки, навіть якщо це дизайн інтер’єрів. Сайт має відповідати вашому професійному рівню.
  7. Ваша компанія велика. Це стосується дилерів авто (тут можна назбирати безліч негативних кейсів), виробництв, забудовників тощо. Це той випадок, коли репутація складається з багатьох дрібних деталей. 
  8. Ваш продукт орієнтований на В2С, а його вартість складає понад 1-2 зарплати вашого типового клієнта. Зазвичай це так званий «сегмент довгої покупки». Це автомобілі, забудовники (грішать не менше за автодилерів), туристичні агентства (зараз якось незручно їм робити зауваження, але проблема масова), коштовні предмети інтер’єру.

Чимало напрямів бізнесу одразу охоплюють кілька з перелічених пунктів. У такому разі варто ще пильніше поставитися до питання розробки сайту. 

Коли варто розробляти сайт, який вражає?

Так, є і таке. Насправді, більшості цілком достатньо просто добротного сайту. Ба більше: інколи зайві навороти на сайті можуть відволікти увагу вашої аудиторії від, власне, вашого продукту чи послуги. То коли ж потрібне щось особливе?

  1. Для супертехнологічних рішень. Причому «плюшки» сайту мають підтримувати такі рішення, а не перекривати їх. Наприклад, для сайту дилера Tesla Model X можна застосувати анімаційні блоки у вигляді знаменитих «крил сокола» — таке рішення підштовхне фанатів цього авто викласти за нього круглу суму та послабить вагання. 
  2. Для сфери розробки. Проте врахуйте, що якщо для вашого сайту плюшки та навороти більш ніж доречні, у випадку, коли ви перегнете палицю, клієнти можуть захотіти «таке саме» або вважати свій сайт (вами розроблений) надто простим і нецікавим. Доведеться зайвий раз пояснювати недоцільність таких рішень у конкретному випадку та аргументувати позицію.
  3. У luxury-сегменті. Тут клієнт хоче отримувати повний фарш. Сайт має відповідати найсвіжішим трендам і бути просто бездоганним. 

Ось і все. Як бачите, сайт потрібен далеко не всім бізнесам. Звісно, в більшості випадків важливо, щоб сайт був якісним, швидким, трендовим і спрямованим саме на вашу ЦА. Проте є винятки, коли шаблонне рішення може бути оптимальним варіантом. У наступних публікаціях поговоримо про те, як підготуватися до розробки сайту, обрати якісного підрядника та проконтролювати результати роботи.

Зацініть наш блог
Мобільні додатки як інструмент зростання малого бізнесу у цифровій економіці
Плюси та мінуси розробки мобільного додатку для малого бізнесу
Цифровізація змінила спосіб, яким малий бізнес взаємодіє зі своїми клієнтами, управляє операціями та конкурує на ринку. Вона дозволяє малим компаніям розширювати свій охоплення, покращувати ефективність процесів та підвищувати задоволеність клієнтів. Завдяки цифровим інструментам, таким як онлайн-маркетинг, електронна комерція, автоматизація зв’язків з клієнтами та бізнес-аналітика, малі підприємства отримують можливість конкурувати з великими корпораціями, маючи значно менші ресурси. Цифровізація також відкриває доступ до глобальних ринків, дозволяючи малим компаніям продавати свої товари та послуги клієнтам з усього світу без потреби фізичної присутності інструментами електронної комерції.
Переглянути
Всі публікації
Екскурсія закінчена. Тепер нумо до роботи !
Заповніть форму і пристебніться — далі поведемо ми!
Заповнити форму