Як зробити дизайн сайту зручним, а не лише гарним

Вартість створення інтернет-магазину чи навіть простого сайту-візитівки не мала. Попри це, важливість зручного дизайну часто недооцінюють та орієнтуються лише на красу. Чим це загрожує та яким має бути зручний дизайн сайту, говоримо у статті. 

Ціна створення сайту з поганим дизайном

У пошуках підрядника ви обов’язково стикнетеся з розробниками, які працюють групами чи поодинці й спеціалізуються лише на програмуванні. Здебільшого це навіть не програмування, а склеювання результату з наявних модулів на якійсь із популярних CMS. В такому разі клієнту часто пропонують зекономити та обрати якусь із доступних платних чи безкоштовних дизайн-тем і працювати з нею. Ключовий посил — яка вам сподобається. Не сподобається вашим клієнтам, не буде ефективно працювати на цільову аудиторію та закривати потреби бізнесу, а сподобається саме вам. 

Насправді ж така економія може дуже дорого обійтися. Розгляньмо ризики.

 

  1. Невідповідність ЦА. Під час створення дизайну для сайту необхідно враховувати особливості цільової аудиторії. У готовому шаблоні вони не можуть бути врахованими апріорі. Без участі та ґрунтовного аналізу дизайнером і маркетологом цього питання клієнт (чи програміст, який скинув цю відповідальність на клієнта) не зможе визначитися навіть з кольорами сайту. Не кажучи вже про його наповнення, розміщення блоків та розставлення акцентів. 

  2. Висока популярність теми. Хороші та гарні теми для сайтів використовують та купують часто. Тут маєте палку з двома кінцями. Якщо обирати не заїжджену тему, в ній точно будуть недоліки. Якщо ж обирати хорошу, ви точно побачите її на інших сайтах. І не лише ви, а і ваші клієнти також. Побачать та засоціюють підсвідомо, коли перебуватимуть на вашому сайті. У них буде відчуття, що щось не те. І часто таке відчуття може вплинути на рішення про покупку чи замовлення. 

  3. Нелюбов від Google. Як порядна пошукова система, Google зацікавлений у тому, щоб кожен сайт був унікальним і містив авторський та корисний для його клієнтів контент. Точніше, самому Google все одно, але такі сайти він «вважає» якіснішими та більш вартими високих позицій у видачі. Варіант з темою тут може зіграти злий жарт. Особливо невдачливим може загрожувати ще й така страшна річ як «склейка сайтів» (особливо якщо ви надаєте перевагу запозиченню не лише дизайну, а й контенту замість створення авторського). 

  4. Рідко яка тема може на 100% відповідати всім вашим потребам. Іншими словами, у більшості випадків дизайн доведеться допрацьовувати. Ви робитимете це самостійно чи довірите таку роботу програмісту (який не дизайнер)? Чи може, наймете для таких змін іншого дизайнера (який не є автором теми й має інший стиль роботи)?

Що мається на увазі під «хорошим дизайном сайту»?

Насамперед він має бути орієнтованим на клієнта, швидко та зрозуміло підводити його до замовлення товару чи послуги. 

Крім цього, він має відповідати вимогам часу. Це не обов’язково врахування списку трендів зі 100 пунктів, але дизайн сайту не має сприйматися ні як застарілий, ні як перевантажений.

А ще він має залишатися актуальним. Є дуже мало сфер, які потребують оновлення дизайну згідно з трендами кожні півроку-рік. Для більшості випадків цілком можливо розробити універсальний дизайн, який спокійно виконуватиме свої функції протягом 5-7 років. 

5 кроків, щоб зробити дизайн сайту зручним

  1. Рекомендуємо розробляти індивідуальний дизайн сайту з урахуванням особливостей та потреб цільової аудиторії і вашого продукту. У ніші з низькою конкуренцією при продажі необхідних товарів, ціни на які нечасто порівнюють, варто без зайвих слів дати змогу замовити якомога швидше та простіше. У випадку ж коли клієнт вагається щодо покупки та у нього можуть виникати заперечення, маркетолог з UX-дизайнером побудують таку структуру сайту, яка в одну чи дві (а зрідка й три) фази опрацьовуватиме заперечення клієнта та підводитиме його до замовлення. 
  2. Не захоплюйтеся трендами. Дизайн має бути сучасним, але в міру, щоб він не застарів безбожно через півроку-рік.
  3. Абстрагуйтеся від своїх уподобань і точно не намагайтеся зробити сайт як у конкурентів. Те, що їхній сайт саме такий, зовсім не означає, що з іншим ресурсом вони б не заробляли більше. 
  4. Аналізуйте. Хороші підрядники крім свого досвіду та кваліфікації запропонують вам також А/В тести. Це спеціальне налаштування, яке дозволяє на реальних користувачах перевірити два різних дизайни сторінки та заміряти результати. Також є чимало сервісів, які фіксують рух користувача сайтом. Від старої доброї аналітики, яка дозволяє фіксувати порядковість сторінок, популярного HotJar, який малює карту руху користувача за даними позиції курсора і до модних та таємничих «нейролінгвістичних» тестувальників, які насправді роблять те саме, що HotJar, лише замість позиції мишки враховують позицію зіниць читача (використовується в парі з вебкамерою на фокус-групі, яка дала згоду на тест із камерою). Причому таку аналітику необхідно збирати і після запуску сайту — на більшій вибірці можуть проявитися незручності, виправлення яких покращить його показники.
  5. Ну й останнє — зверніться за дизайном до COI. Наші спеціалісти знають всі нюанси зручного дизайну і, що є величезною перевагою, також і поведінкові особливості користувачів. У нас над дизайном сайту працюють маркетологи, UX та UI-дизайнери, технічні спеціалісти. Наші дизайни не просто гарні, вони працюють на продажі. Переконайтеся у цьому самі та заповнюйте форму нижче для початку співпраці.
Зацініть наш блог
Всі публікації
Екскурсія закінчена. Тепер нумо до роботи !
Заповніть форму і пристебніться — далі поведемо ми!
Заповнити форму