Аби не загубитися у горах видатків та прибутків, варто все записувати та вести аналіз стосовно всього, що відбувається у компанії. Дехто робить це в екселівській таблиці, інші — у потертому зошиті, треті у спеціальних звітних системах чи спеціальних ресурсах.
Розповісти, хто з них обрав найкращий варіант? Той, хто об'єднав все це (хіба що крім зошита ) і налаштував наскрізну аналітику. Більше про те, чому вона корисна та як працює, читайте далі.
Це зведення даних, що стосуються взаємодії клієнта з бізнесом: від того, як довго клієнт переглядав ваші рекламні оголошення, до того, яким способом він оплатив замовлення.
Така аналітика проходить крізь кожен етап співпраці клієнта та бізнесу, саме тому вона й називається наскрізною. З цими даними ви зможете побачити, де найбільше заробляєте, а де втрачаєте, а за потреби — внести корективи, які дозволять заощадити на неефективній рекламі.
Тим, що це не конкретна програма. Наскрізна аналітика може складатися із даних зі спецсервісів, колтрекінгу, таблиць в Excel — головне, поєднувати дані з усіх баз даних, сервісів, систем та візуалізувати їх.
Також існують спеціалізовані CRM-системи (професійні версії), які «вміють» зводити ці дані автоматично. Втім, у вмілих руках та з коректними інструментами наскрізну аналітику можна налаштувати практично з будь-якою системою.
В чому ж різниця зі звичайною аналітикою?
Звичайна
Петро отримує класні продажі через таргетингову рекламу в інстаграмі, тож всі гроші він вкладає у неї. Він бачить високу клікабельність своєї реклами при доступній ціні кліка. В діректі, якщо прикинути на око, ніколи не бракує замовлень.
Наскрізна
Анна отримує хороші прибутки, але відключає таргетингову рекламу в Instagram. Якщо порівняти з іншими каналами реклами, то попри хорошу та доступну клікабельність, тут менший середній чек, більша кількість повернень та мінімум повторних продажів. Їй відомо це, бо вона вимірює ефективність кожного каналу реклами й продажу.
У кожному варіанті це, звісно, індивідуально. Але зазвичай це вебаналітика, колтрекінг та CRM-система.
Вебаналітика. В Україні найчастіше це Google Analytics. Система працює з великою кількістю каналів, визначає пристрої, з яких користувач потрапив на сайт, дозволяє формувати звіт за мультиканальною послідовністю. Якщо із системою працюють професіонали, то її можливості наближаються до необмежених.
Колтрекінг. Призначений для відстеження телефонних звернень. Є два типи колтрекінгу:
CRM-система. Це програмне забезпечення для компаній, яке призначене для автоматизованого збору даних, що стосуються взаємодії із замовниками, для збільшення продажів та оптимізації маркетингу.
Щоб аналітика була наскрізною, важливо:
Глобально наскрізна аналітика знадобиться кожному бізнесу. Та якщо у вас є кілька каналів реклами, і вам потрібно зрозуміти, скільки клієнтів прийшло із кожного з них та чи окупляться ваші рекламні витрати, вона просто необхідна.
Наскрізна аналітика дозволяє розрахувати навіть складні, але значущі показники ефективності кожного каналу. Наприклад, ROI (повернення інвестицій) та LTV (прибутки від одного клієнта за весь час співпраці).
Залежно від каналу ви можете отримати показники (крім кліків, показів, переглядів заявок та охоплення аудиторії):
Самі по собі кліки, покази та переходи не розкажуть вам нічого. Тим паче якщо це кліки з окремих каналів. Це наче дивитися з обмеженої точки огляду і хвалитися, що у вас все під контролем.
З наскрізною аналітикою ви можете не просто побачити цифри, а й зрозуміти, що саме робить ваші продажі. Наскрізна аналітика допомагає автоматично розраховувати чимало показників на основі вхідних даних.
За правильного налаштування мультиканальної статистики наші клієнти отримують:
Налаштування наскрізної аналітики — дуже складний та не одномоментний процес. Найчастіше її необхідно підключати поступово та під час стратегічної маркетингової роботи з урахуванням усіх аспектів бізнесу клієнта. Часто для її впровадження необхідно підключати додаткове програмне забезпечення (платне зокрема).
Для впровадження наскрізної аналітики немає єдиної схеми, адже в кожному випадку до такої роботи потрібно підходити індивідуально. Налаштуванням наскрізної аналітики в СОІ займаються маркетологи, таргетологи, контекстологи, вебаналітики та програмісти.
Інвестуйте у те, що дозволить розвивати ваш бізнес! Наприклад, у маркетингове просування від COI. Будемо з вами від створення стратегії та налаштування аналітики й до налагодження безперебійної прибуткової роботи.
Напишіть про вашу компанію у брифі, і ми підкажемо, в якому напрямку рухатися найефективніше.