Як заощадити на наскрізній аналітиці

Аби не загубитися у горах видатків та прибутків, варто все записувати та вести аналіз стосовно всього, що відбувається у компанії. Дехто робить це в екселівській таблиці, інші — у потертому зошиті, треті у спеціальних звітних системах чи спеціальних ресурсах.

Розповісти, хто з них обрав найкращий варіант? Той, хто об'єднав все це (хіба що крім зошита ) і налаштував наскрізну аналітику. Більше про те, чому вона корисна та як працює, читайте далі.

Що таке наскрізна аналітика

Це зведення даних, що стосуються взаємодії клієнта з бізнесом: від того, як довго клієнт переглядав ваші рекламні оголошення, до того, яким способом він оплатив замовлення.

Така аналітика проходить крізь кожен етап співпраці клієнта та бізнесу, саме тому вона й називається наскрізною. З цими даними ви зможете побачити, де найбільше заробляєте, а де втрачаєте, а за потреби — внести корективи, які дозволять заощадити на неефективній рекламі. 

Чим наскрізна аналітика відрізняється від звичайної

Тим, що це не конкретна програма. Наскрізна аналітика може складатися із даних зі спецсервісів, колтрекінгу, таблиць в Excel — головне, поєднувати дані з усіх баз даних, сервісів, систем та візуалізувати їх.

Також існують спеціалізовані CRM-системи (професійні версії), які «вміють» зводити ці дані автоматично. Втім, у вмілих руках та з коректними інструментами наскрізну аналітику можна налаштувати практично з будь-якою системою.   

В чому ж різниця зі звичайною аналітикою?

Звичайна

Петро отримує класні продажі через таргетингову рекламу в інстаграмі, тож всі гроші він вкладає у неї. Він бачить високу клікабельність своєї реклами при доступній ціні кліка. В діректі, якщо прикинути на око, ніколи не бракує замовлень.

Наскрізна

Анна отримує хороші прибутки, але відключає таргетингову рекламу в Instagram. Якщо порівняти з іншими каналами реклами, то попри хорошу та доступну клікабельність, тут менший середній чек, більша кількість повернень та мінімум повторних продажів. Їй відомо це, бо вона вимірює ефективність кожного каналу реклами й продажу.

З чого складається наскрізна аналітика

У кожному варіанті це, звісно, індивідуально. Але зазвичай це вебаналітика, колтрекінг та CRM-система.

Вебаналітика. В Україні найчастіше це Google Analytics. Система працює з великою кількістю каналів, визначає пристрої, з яких користувач потрапив на сайт, дозволяє формувати звіт за мультиканальною послідовністю. Якщо із системою працюють професіонали, то її можливості наближаються до необмежених. 

Колтрекінг. Призначений для відстеження телефонних звернень. Є два типи колтрекінгу:

  • динамічний — це код на сайті, який зв’язує кожне звернення з конкретним користувачем вебресурсу.
  • статичний зв’язує звернення до компанії з офлайновими каналами (зовнішня реклама, поліграфія, візитівки тощо). 

CRM-система. Це програмне забезпечення для компаній, яке призначене для автоматизованого збору даних, що стосуються взаємодії із замовниками, для збільшення продажів та оптимізації маркетингу.

Щоб аналітика була наскрізною, важливо:

  1. Зібрати всі дані з усіх джерел, доступ до яких у вас є (рекламні майданчики, системи аналітики, колтрекінг, CRM-системи тощо).
  2. Об’єднати всі дані в одному звіті (в ідеалі, щоб це відбувалося автоматично).
  3. Візуалізувати отримані дані для простішого сприйняття.

Глобально наскрізна аналітика знадобиться кожному бізнесу. Та якщо у вас є кілька каналів реклами, і вам потрібно зрозуміти, скільки клієнтів прийшло із кожного з них та чи окупляться ваші рекламні витрати, вона просто необхідна. 

Що можна вимірювати з наскрізною аналітикою

Наскрізна аналітика дозволяє розрахувати навіть складні, але значущі показники ефективності кожного каналу. Наприклад, ROI (повернення інвестицій) та LTV (прибутки від одного клієнта за весь час співпраці).

Залежно від каналу ви можете отримати показники (крім кліків, показів, переглядів заявок та охоплення аудиторії):

 

  • CPA (Cost Per Action) — вартість цільової дії. А що саме стане цільовою дією за вашого просування — вирішувати вам.
  • CPO (Cost Per Order) — вартість замовлення. Це сума рекламних витрат, поділена на кількість підтверджених замовлень.
  • ROMI (Return on Marketing Investment) — показник повернення інвестицій в маркетинг.
  • CRV (Customer Recommendation Value) — суми грошей, які заробила компанія завдяки рекомендаціям.

Як ми працюємо з наскрізною аналітикою

  1. З першої взаємодії клієнта з вашим бізнесом він стає гвинтиком у системі даних з певним номером.
  2. Протягом циклу взаємодії система ідентифікує клієнта, збирає та поповнює його дані: акаунти в соцмережах, контакти, адреси, дані замовлень, суми, частоту покупок тощо.
  3. Система автоматично формує різноманітні звіти, рахує показники реклами за кожним з каналів, виводить дані за періодичністю замовлень, середньою сумою виторгу тощо.
  4. Щомісячно проводимо оцінку за основними показниками (найчастіше ROI) і робимо висновки. Якщо за якимось каналом вони низькі, оновлюємо механізм або забираємо канал.

З наскрізною аналітикою — вигідніше?

Самі по собі кліки, покази та переходи не розкажуть вам нічого. Тим паче якщо це кліки з окремих каналів. Це наче дивитися з обмеженої точки огляду і хвалитися, що у вас все під контролем.

Чому потрібно вести наскрізну аналітику

З наскрізною аналітикою ви можете не просто побачити цифри, а й зрозуміти, що саме робить ваші продажі. Наскрізна аналітика допомагає автоматично розраховувати чимало показників на основі вхідних даних.

За правильного налаштування мультиканальної статистики наші клієнти отримують:

  • показник вартості одного клієнта в режимі реального часу;
  • повні дані за каналами онлайн та офлайн реклами;
  • розуміння, які способи залучення клієнтів працюють, а які — ні;
  • інформацію про те, скільки грошей та на якому каналі витрачено і яка вартість залучення кожного клієнта;
  • і головне — витрачають свої кошти тільки на рекламу, яка дійсно працює. 

Налаштування наскрізної аналітики — дуже складний та не одномоментний процес. Найчастіше її необхідно підключати поступово та під час стратегічної маркетингової роботи з урахуванням усіх аспектів бізнесу клієнта. Часто для її впровадження необхідно підключати додаткове програмне забезпечення (платне зокрема).

Для впровадження наскрізної аналітики немає єдиної схеми, адже в кожному випадку до такої роботи потрібно підходити індивідуально. Налаштуванням наскрізної аналітики в СОІ займаються маркетологи, таргетологи, контекстологи, вебаналітики та програмісти.

Інвестуйте у те, що дозволить розвивати ваш бізнес! Наприклад, у маркетингове просування від COI. Будемо з вами від створення стратегії та налаштування аналітики й до налагодження безперебійної прибуткової роботи.

Напишіть про вашу компанію у брифі, і ми підкажемо, в якому напрямку рухатися найефективніше.

Зацініть наш блог
Всі публікації
Екскурсія закінчена. Тепер нумо до роботи !
Заповніть форму і пристебніться — далі поведемо ми!
Заповнити форму