+38 (067) 434-60-64

Як обрати блогера для співпраці й не лоханутися

При згадці слова «блогер» у декого починає нервово сіпатися око. Склалася думка, що це розваги для покоління тіктокерів і серйозних людей серед них немає, ну або майже немає. Втім, рекламний ринок блогерів росте шаленими темпами, тому реклама брендів у лідерів думок стає все популярнішою і… дорожчою. На що звертати увагу, аби вона була ще й ефективною, та як уникати поширених помилок при співпраці — розповідаємо у нашому блозі. 

Не знаєш броду — не лізь у воду

Перш ніж погоджуватися на співпрацю, перевірте статистику блогера. І йдеться тут не про кількість підписників чи вподобайок під постами. Лайки на хліб не намажеш, а кількість підписників не обов'язково дорівнює справжній популярності. І перше, і друге зараз можна легко «накрутити», тому перевіряйте реальну статистику потенційного партнера: охоплення, коментарі, відгуки. 

Питання на засипку: чи повинен блогер надавати вам статистику свого блогу? 

Звісно! Інакше ви не зможете оцінювати якість потенційної співпраці. Якщо на свій запит про статистику чуєте відповідь, що це конфіденційна інформація, розмову далі можна не продовжувати. Серйозні й відповідальні люди спокійно її надають у зручному для вас, потенційного клієнта, форматі. А ось ті, хто набрав аудиторію накрутками, підкрутками й іншими викрутасами — ховають або переводять стрілки на кількість підписників (див. попередній абзац).

Репутація — не футболка, у пралці не випереш 

В інтернеті можна стати відомим ледь не з будь-якої причини. Хтось веде експертний блог, хтось транслює лайфстайл і хайпує на скандалах-інтригах-розслідуваннях, а ще хтось створює музику під нявчання свого кота. Дехто з блогерів просуває думку про те, що чорний піар — теж піар: мовляв, краще хай про мене говорять погано, ніж не говорять взагалі. І несеться: то пологи у прямому ефірі, то розлучення-злучення, то сумнівні розіграші квартир, машин та айфонів. 

Тому обов’язково звертайте увагу не лише на те, що про себе говорить сама людина, а й на те, що про неї говорять інші. Згодом ваш бренд можуть асоціювати з тим, хто його рекламує, й репутація може «перекочувати» на ваш продукт. Чи потрібна така репутація вам — вирішуйте самі. 

Кількість чи якість?

І великі, і малі бренди прагнуть працювати з блогерами, у яких кілька сотень, а краще мільйонів підписників. Однак це не гарантує хороших результатів: реклама там крутиться-вертиться щодня, тому ваша може загубитися серед десятків інших. 

То чи є взагалі сенс у це влізати?

Є, але для цього потрібно проаналізувати цільову аудиторію блогера: чи справді вона перетинається з вашою і чи може її зацікавити ваш товар або послуга. Часто мільйони підписників «пасуться» у профілі лише заради чергового розіграшу, тому користі з реклами вашого продукту такій  аудиторії не буде. 

Маленький, але міцненький

Натомість серед порівняно «маленьких» блогерів із кількома десятками тисяч фоловерів можна частіше зустріти тих, хто ставиться до реклами серйозно та вибирає для цього справді якісні продукти. Такі люди мають відповідне лояльне ставлення аудиторії, яка довіряє їхнім порадам і рекомендаціям. Крім цього, вартість реклами у маленьких блогах нижча, а охоплення, переходи та залученість у кінцевому результаті зазвичай вищі. 

Де таких роздають?

Точно не в коментарях під вашими фото, куди частенько стукають з різного штибу пропозиціями реклами за 200 гривень. Нашим маленьким відкриттям став бложик bloggers.ua. Його автори за допомогою офіційних сервісів аналізують статистику різних більш і менш відомих профілів, «топлять» за легальні методи просування та дають «зелене світло» тим, хто робить якісний контент, і крихітним, але цікавим сторінкам, які лише починають розвиватися. 

До речі, віднедавна «блогерси» створили крутезний сервіс для колаборацій з блогерами Collaba, на якому можна розмістити інформацію про власний блог, переглянути його аналітику та актуальну статистику потенційних партнерів. А незабаром має з’явитися можливість пошуку блогерів для співпраці за конкретними характеристиками та онлайн-договір. 

Ми завжди «за» тих, хто якісно робить свою роботу й намагається покращити український сервіс, бо й самі працюємо за такими принципами. Команда СОІ — це надійний партнер для бізнесу у напрямку комплексного маркетингового просування та веброзробки. Тож якщо відчуваєте, що час оновити ваш сайт, розворушити соцмережі чи підсилити продажі грамотною рекламою, заповніть коротеньку заявку й ми з вами сконтактуємо.