+38 (067) 434-60-64

Що таке контент-план і як з ним працювати

article author photo
Грабовська Оксана

Трохи про термінологію

Контент-план — це розроблений та розпланований на певний період графік публікацій в одній або кількох мережах. Такий план ведуть у вигляді списку, таблиці чи презентації (так робимо ми у СОІ). 

Все ще вагаєтеся, чи вам треба планувати все аж на тиждень чи місяць? Якщо ви маєте схильність до мультизадачності як у Юлія Цезаря, то можна й не планувати, але… кого ми обманюємо? 

З контент-планом розв'яжете відразу кілька проблем:

  • «Все пропало». Більше ніякого створення публікацій в умовах дедлайнів, які палають (ну, крім екстрених новин), або пропуску актуальних для вашого бізнесу інфоприводів. 
  • «Ой, картинка для сторіз не підходить». Формати медіаматеріалів слід заздалегідь підганяти вручну під кожну соцмережу — в якісному контент-плані це передбачено. 
  • «Десь пусто, а десь густо». Нерівномірний розподіл постів на місяць точно не піде на користь вашим сторінкам.
  • «А треба було раніше про це казати», — чуєте ви, коли звертаєтеся до копірайтера чи дизайнера за годину до випуску публікації. Доводиться в паніці викручуватися, бо матеріал потрібен на вже.

Чому потрібен контент-план для кожного плейсменту?

Бо в кожного з них своя фішка. 

  • В Instagram потрібно робити акцент на фото. Та й формат тексту повинен відповідати: жодних посилань чи величезних полотен тексту (ліміт до 2000 знаків).
  • У Facebook довгі тексти працюють краще, а ще — цікаві анімовані елементи й відео (користувачі переглядають публікації з відео втричі довше). 
  • Для TikTok текст — взагалі не головне. Важливо зробити якісне відео та вдало підібрати хештеги. Короткий підпис теж вітається.
  • Фішкою постингу в Telegram є або цікаві універсальні теми, або актуальні новини. І не забудьте додати інтерактиву вашому контенту — питайте у користувачів, що думають вони з того чи іншого приводу, додавайте можливість реагувати на ваші публікації за допомогою емоджі тощо.
  • Пости у LinkedIn варто комбінувати: актуальне для вашої ніші, новини компанії, ваші досягнення та портфоліо. І пам'ятайте: тут ви пишете здебільшого для сегмента В2В.
  • Для блогів на сайт актуальні цікаві та розлогі авторські тексти: з прикладами, посиланнями, аналітикою та цікавим стилем письма. На місяць варто публікувати щонайменше 4 статті, тож готувати контент-план для блогу краще заздалегідь, адже написання якісної статті вимагає багато часу та аналізу.
  • Email-розсилку краще робити лаконічною, влучною, але не нав'язливою, а детальний опис вашої пропозиції завжди можна додати у вигляді прикріпленого файлу. Контент-план для розсилки зазвичай повинен містити не лише листи, які розсилатимуться, а й готову базу для розсилки. 

Іноді частину або весь контент можна дублювати і в інших соцмережах, для цього потрібно лише «підігнати» його під вимоги конкретного плейсменту.

Комбінація типів контенту: як це працює

З особливостями матеріалів для різних плейсментів розібралися, а тепер переходимо до наступного кроку: розподілу типів постів. Ми й самі намагаємося комбінувати різні типи контенту. По-перше, так публікації не виглядатимуть одноманітно. По-друге, так принаймні частина матеріалів матимуть контакт із різними типами споживачів.

Які типи контенту використовують найчастіше

Інформаційний. Потрібен, щоби ввести споживача в курс справ щодо вашої галузі. Якщо ви продаєте одяг, то розповідаєте, які фасони підходять під різні типи фігури, якщо робите татуювання — про те, як за ними доглядати. І так далі. 

Приклад:

Розважальний. Не будьте постійно серйозними та «рекламними». Всім потрібно розважатися та відпочивати, ваші користувачі — не виняток. Додайте своєму контенту трохи розслабленості.

Приклад:

Акційний. Влаштовуйте періодичні активності для своїх підписників. А винагородою за участь може бути знижка, подарунок, бонус тощо.

Приклад:

Рекламний. Нагадуйте своїм користувачам про те, які послуги чи товари ви пропонуєте та з якими перевагами. Ненав'язливо спонукайте купити/замовити саме у вас.

Приклад:

Репутаційний. Такий контент висвітлює вашу компанію у вигідному світлі та працює на збільшення лояльності до вашого бізнесу.

Приклад:

Інтерактивний. Підвищує активність на вашій сторінці та спонукає користувачів не просто переглядати контент, а й взаємодіяти з ним.

Приклад:

Все за планом! 

Коли всі матеріали готові, можна переходити до планування: проставляйте дати (або й години) так, щоб часові інтервали між постами були більш-менш рівномірними. 

Якщо публікуєте двічі (або більше) на день, заплануйте кількагодинний інтервал між постами.

Як працюємо з контент-планами у СОІ

Щомісяця створюємо контент-плани за нашою власною схемою, а саме: 

  • прописуємо концепції майбутніх постів; 
  • готуємо тексти та візульні матеріали (фото/гіфки/відео);
  • проставляємо дати публікацій (створюємо графік на місяць); 
  • додаємо до заготовлених постів короткий опис аватарів, для яких ці публікації створені; 
  • прописуємо поточний стан того чи іншого поста.

На початку у файлі вказуємо кількість публікацій, яка планується на місяць. Після цього переходимо до пошуку інфоприводів: пам’ятні дати, свята, вихідні, спогади компанії, акції тощо.

Далі прописуємо концепти, які включатимуть обрані інфоприводи. На стадії концептів переглядаємо та обговорюємо ідеї всією маркетинговою командою, обираємо найкращі та переходимо до прописування текстів.

У текстах даємо основну частину та рекламну з акцентом на послуги чи товари. Також обов’язково додаємо до кожного поста контакти компанії та корисні посилання. 

Коли тексти готові, вичитуємо їх, створюємо написи для зображень і починаємо роботу над візуальними матеріалами: підбираємо картинки, відео або гіфки, які підсилюватимуть зміст поста, та додаємо їх до контент-плану у різних форматах: для Facebook, Instagram (пости і сторіз), TikTok та ін.

Після цього ще раз вичитуємо публікації, перевіряємо доцільність тієї чи іншої дати та віддаємо на перевірку клієнтові. Щойно клієнт затвердить матеріал, передаємо його у руки контент-менеджера й таргетолога.

Якісний та продуманий контент — не те, що можна зробити самотужки за кілька годин. Для такої роботи потрібні зусилля команди фахівців: копірайтерів, дизайнерів, редакторів, контент-менеджерів і таргетологів. Лише з таким підходом ви отримаєте публікації, які працюватимуть та окуплять вкладені зусилля.

Потрібен якісний результат? Напишіть нам, і ми створимо для вас контент, який буде вигідним для вашого бізнесу та корисним для ваших клієнтів: СММ