+38 (097) 791-33-70

Мікроапдейти — те, без чого не вижити на цифровому ринку

article author photo
Беловольченко Аня

Мікроапдейти — популярний підхід у розробці цифрових продуктів. Його суть полягає в тому, щоб довгостроково підтримувати продукт маленькими оновленнями, а не робити великі та з довгими проміжками часу.

До прикладу, фейсбук оновлюється раз на два тижні: змінюються іконки, колір, емоджі стають об’ємними тощо.

Навіщо потрібні мікроапдейти

  1. Вони дають користувачу відчуття чогось нового, розуміння, що продукт живе й розвивається.
  2. Ще — дозволяють розробникам не перевантажувати користувача новим і незрозумілим для нього інтерфейсом. У такий спосіб можна уникнути ефекту «раніше було краще».
  3. Додаткова перевага мікроапдейтів — з ними простіше готувати редизайн сайту, відстежувати, як на нововведення реагує аудиторія. Відтак є можливість скоротити часозатрати й не випускати провальний оновлений дизайн, а прислухатися до зауважень аудиторії та показників продажів.
  4. Мікроапдейти дають можливість оперативно виправляти помилки: не треба збирати всі баги, чекати, поки ціла команда долучиться до їх коригування, і тільки потім оновлювати. Можна просто випустити мікроапдейт.

У чому мінуси

Поряд із перевагами, мікроапдейти мають і низку недоліків. Один із них — робота може лишитися просто непоміченою. Одна справа, коли дизайнер повністю оновлює сайт: малює нові кнопки, переробляє шапку, рухає в інший бік номери телефонів, змінює ключові зображення тощо. Інша — коли в кнопки «Замовити» з’являється тінь, а шрифт з Roboto стає Helvetica.

І в цьому є мінуси як для самого дизайнера, так і для користувача.

  1. Коли ніхто не оцінює результати твоєї роботи, коли немає фідбеку від аудиторії, зникає відчуття, що зроблено щось вагоме.
  2. Можна загубити потрібні зауваження. Якщо ви демонструєте повноцінний редизайн, його вивчають буквально з лупою, активно коментують, відтак є можливість виправити недоліки. У випадку мікроапдейтів користувачі можуть проігнорувати нововведену важливу кнопку абощо.
  3. Раніше користувач міг детально вивчити апдейт, вирішити, чи варто його встановлювати. А тепер буває взагалі незрозуміло, що дає оновлення. 

Мікроапдейти: непомітний, проте логічний розвиток

Про мікроапдейти майже ніколи не пишуть, якщо це не зміна ключової функції. Наприклад, знайти, як рік тому виглядав пошуковик Google, дуже складно. Швидше за все, це буде скріншот низької якості на сайті, тематика якого далека від графічного дизайну. Про новину годі й говорити. Через це ми не можемо ретельно відстежувати розвиток продуктів навіть цифрових гігантів. 

Однак перехід від скевоморфізму до флет-дизайну обговорювали всі. Бо скевоморфізм — це дизайн, за якого елементи мобільних додатків копіюють вигляд справжніх об’єктів (наприклад, іконка телефонного дзвінка виглядає як слухавка старого телефону). А флет-дизайн інтерфейсів програм і операційних систем підкреслює мінімальне використання стилістичних елементів, які створюють ілюзію трьох вимірів. Це величезні зміни для індустрії.

І все ж мікроапдейти — це логічний розвиток. Якщо раніше ви сплачували за конкретну версію конкретної програми й тільки у конкретний момент, то сьогодні користувач платить за підписки, тож і без регулярних оновлень не обійтися. Та сама ситуація з іграми, додатками тощо.

Команда COI забезпечує повний супровід проекту після його запуску (якщо, звісно, ми домовилися про це заздалегідь 😊). Тож наші дизайнери, верстальники й програмісти стежитимуть за тим, щоб ваші сайти, додатки, CRM-системи та інші продукти оновлювалися вчасно. Звертайтеся!